Αρχική σελίδα

Όνομα………………………………………..

... Δημοτικό Σχολείο.................

                                                                                                                                          ../../2013
Ο φίλος μας το περιβάλλον Κριτήριο αξιολόγησης 1ης ενότητας

Κριτήριο πρώτης ενότητας

1. Υπογραμμίζω στο παραπάνω κείμενο τα ρήματα που υπάρχουν, τοποθετώ στον πίνακα τα έξι πρώτα, (χωρίς το ρήμα είμαι),
συμπληρώνοντας και τους υπόλοιπους χρόνους στο ίδιο πρόσωπο και στον ίδιο αριθμό.

Ενεστώτας

Παρατατικός

Αόριστος

Συνοπτικός Μέλλ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εξακολουθ. Μέλλ.

Παρακείμενος

Υπερσυντέλικος

Συντελεσμ.  Μέλλ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2. Ξαναγράφω τις παρακάτω προτάσεις με τα ρήματα στον αόριστο:

Ακούει ότι του λέω και επηρεάζεται.
………………………………………………………………………………………………………………
Τα παιδιά χορεύουν και διασκεδάζουν στη γιορτή που διοργανώνεται γι αυτά.
………………………………………………………………………………………………………………
Όταν ξαπλώνω, χαλαρώνω και ξεκουράζομαι.
………………………………………………………………………………………………………………
Με την απεργία χάνουμε μαθήματα, αλλά χαιρόμαστε κιόλας. 
………………………………………………………………………………………………………………

 

3.Γράφω τι σημαίνει η κάθε λέξη και φτιάχνω μια πρόταση για την κάθε μια:

λαθροθηρία = …………………………………………………………………….……
………………………………………..………………………………………………..
λαθρεπιβάτης = ……………………….………………………………………….……
………………………………………..………………………………………………..
οικολόγος = ……………………………………………………………………….……
…………………………………………………………………………………………..
οικοδέσποινα = ………………………………...………………………………….……
…………………………………………………………………………………………..

 4.Γράφω προτάσεις που φανερώνουν χρόνο: α) με χρονικό επίρρημα (πριν, ύστερα, χτες),
β) με ονοματική φράση
(το πρωί, το βράδυ), γ) με φράση με πρόθεση (μετά από το σχολείο, πριν από το πρωινό, κατά το απόγευμα)
και δ) με χρονική πρόταση (όταν, μεχρι να, αφου, πριν):

α)…………………………………………………………………………..……………


β)…………………………………………………………………………..……………


γ)…………………………………………………………………………..……………


δ)…………………………………………………………………………..……………

 

5.ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΡΗΜΑΤΩΝ. Να συμπληρώσετε τα κενά με –τε ή –ται.
α. Μην αδιαφορεί__ για τα σκουπίδια στην αυλή του σχολείου.


β. Ο άνθρωπος ανανεώνε__ κοντά στη φύση.


γ. Πρέπει να προστατεύε__ τα δάση από τις πυρκαγιές.


δ. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι θέλε__ να πεί__.


ε. Το παιχνίδι αυτό παίζε__ με πέντε παίχτες.


στ. Τα παιδιά πρώτα συγκεντρώνον__ κι έπειτα χωρίζον__ σε ομάδες.


ζ. Το κάπνισμα δεν επιτρέπε__ σε κλειστούς χώρους.


η. Τι παρατηρεί__ ,παιδιά, σ' αυτή την εικόνα;

 

6. Ξαναγράφω το παρακάτω κείμενο βάζοντας τα ρήματα σε χρόνο ενεστώτα :

« Η Ασπρούδα ήταν το πιο περήφανο πουρνάρι της περιοχής. Λέγανε πως ήταν στοιχειωμένο δέντρο από κείνα που τα κατοικούσανε νεράιδες και θεές βουνίσιες. Δρυάδες που είχαν παλάτια πλουμισμένα στην καρδιά του πουρναριού. Κι αυτές το ποτίζανε και τι ταΐζαμε με θεϊκές τροφές. Κι εκείνο ψήλωσε και θέριεψε κι έφτασε ίσαμε το Θεό και κρυφομίλαγε με το φεγγάρι…»                     
Ελένη Χωρεάνθη         

 

 

 

                                                                                                
7 . ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ. Να υπογραμμίσετε τους χρονικούς προσδιορισμούς στις παρακάτω προτάσεις και να τους κατατάξετε στην κατηγορία που ανήκουν:

1ο κριτήριο αξιολόγησηςα. Μόλις μύρισε τη φωτιά, άρχισε να ειδοποιεί τα υπόλοιπα ζώα.
β. Συχνά πήγαινε στο κοντινό δάσος για ξεκούραση.
γ. Σε λίγα λεπτά, οι φλόγες είχαν τυλίξει τη φωλιά του.
δ. Φέτος θα κάνουμε Φυσική στο σχολείο.
ε. Η καλύβα είχε ήδη καεί, όταν έφτασαν οι πυροσβέστες.
στ. Κατά τις τρεις το μεσημέρι, η φωτιά είχε εξαπλωθεί..   
         

                                         

ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ

ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ

ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

αρχή της σελίδας
αρχική σελίδασελίδα των ασκήσεων