áñ÷éêÞ óåëßäá(åêôõðþóôå ôç óåëßäá áõôÞ Þ áí äåí Ý÷åôå åêôõðùôÞ êÜíôå ôç áðïèÞêåõóç óôï óêëçñü äßóêï ôïõ õðïëïãéóôÞ óáò)

 

    

Οι μικροß ταξιδιþτες ανεβαßνουν στο βουνü-ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

1.ΣυμπλÞρωσε με τη σωστÞ ορθογραφßα.
Ο συγγραφ....ας Ζαχαρßας Παπαντωνßου στο απ....σπασμα αυτü περιγρÜφ.... με πο....Ýς λεπτομÝρειες τα ....πÝροχα ....λληνικÜ βουνÜ. Η Üγρ....α ομορφιÜ της φ....σης, η ποικιλßα φ....τþν και ζþ....ν και η καθαρüτ....τα της ατμüσφαιρας μεταφÝροντ.... στους αναγνþστες τüσ.... παραστατ....κÜ, που νι....θουν σαν να βρßσκοντ.... στη ρÜχ.... του βουνοý. ΚÜθε λÝξ.... που χρησιμοποιεßτ.... θυμßζει τα ψ....λÜ βουνÜ της χ....ρας μας, οι λαγκαδιÝς, το κατσßκ...., τα πουρνÜρια και οι βρÜχ.... περιγρÜφουν τÝλεια το ορ....νü τ....πßο.

 

2.Στις προτÜσεις που ακολουθοýν σημεßωσε (Π) αν το σαν δηλþνει παρομοßωση και (Χ) αν δηλþνει χρüνο:
α. ΥποσχÝθηκα στη μαμÜ μου πως θα διαβÜσω σαν γυρßσω απ' το σχολεßο.
β. Το πρüσωπü του εßναι χλομü σαν το φεγγÜρι,
γ. ¸μεινε μüνος σαν την καλαμιÜ στον κÜμπο,
 δ. Σαν κοιτÜζω παλιÝς φωτογραφßες, συγκινοýμαι.
 ε. Θα ξεκινÞσω σαν με πÜρεις τηλÝφωνο, στ. Η ΝεφÝλη χορεýει σαν μπαλαρßνα.

 

3.ΣυμπλÞρωσε τα κενÜ με την κατÜλληλη παρομοßωση:

α. Το βλÝμμα του εßναι ψυχρü...................................


β........................................... πÞδηξε πÜνω στο δÝντρο και Ýκοψε Ýνα μÞλο.


γ. Τσακþνονται.......................................


δ. Κιτρßνισα.............................


ε. Καμαρþνει..........................


στ.Μη φυτρþνεις παντοý..........................        


ζ. Εßσαι πολý αγενÞς! ΣυμπεριφÝρεσαι.................................

 

4.ΓρÜψε Ýνα κειμενÜκι στο οποßο θα περιγρÜφεις μια εκδρομÞ που Ýκανες πρüσφατα, χρησιμοποιþντας üσο περισσüτερες παρομοιþσεις μπορεßς. Αν θÝλεις, χρησιμοποßησε λÝξεις απü την παρÝνθεση (τοπßο σαν ζωγραφιÜ, χιüνι σαν βαμβÜκι, Ýπαιζαν σαν παιδιÜ...):

 

 

 

 

 

 

 


 

5. Να αντιστοιχßσεις τα επßθετα τns πρþτης στÞλης με τις σωστÝς παρομοιþσεις της δεýτερης στÞλης.

σκληρü
απαλü
κοφτερü
ψηλü
γρÞγορο
αργü
σαν τον Üνεμο
σαν μαχαßρι
σαν τη χελþνα
σαν πÝτρα
σαν βελοýδο
σαν κυπαρßσσι

 

 


 


6. Να συμπληρþσεις τα κενÜ των παρακÜτω προτÜσεων με την κατÜλληλη παρομοßωση απü την παρÝνθεση üπως στο παρÜδειγμα.
(σαν παπαγÜλος,σαν θαλασσινü , σαν αßμα, σαν αλεποý,σαν λýκος, σαν καγκουρü, σαν αγρßμι, σαν καλÜηδημα)
α) Το νερü Þταν αρμυρü σαν θαλασσινü.
                                                                              
β) Πηδοýσε συνεχþς εδþ κι εκεß.....................

γ) ΕπαναλÜμβανε την κÜθε φρÜση...................

δ) Η μπογιÜ Þταν κατακüκκινη....................

ε) 0 ΣταμÜτης πεινÜει........................

στ) Εκεßνο το παιδß Ýκανε..................

ζ) Η φωνÞ της Þταν γλυκιÜ...............

η) 0 ΘωμÜς εßναι πονηρüς......................

 

7. Να διαβÜσεις προσεκτικÜ τις παρακÜτω προτÜσεις και να υπογραμμßσεις τις παρομοιþσεις.
α) Εßναι ελαφρýς σαν ποýπουλο.

β] ΚοιμÜται σαν πουλÜκι.

γ) ¢σπρισε σαν το πανß σαν Üκουσε τα νÝα.

δ) Σαν πας στο χωριü, να δþσεις χαιρετßσματα σε üλους.

ε) Σαν Ýβαψε το αυτοκßνητο, φαινüταν σαν καινοýριο.

στ) ¹ταν τüσο καλοφτιαγμÝνο, που Ýμοιαζε με αληθινü.

ζ) ¸κανε σαν τρελüς μüλις το Üκουσε.

η) Σαν νýχτωσε, Ýφυγαν üλοι.

θ) Τα σταφýλια Þταν γλυκÜ σαν μÝλι.

ι) Σαν μπÞκε μÝσα, üλοι στÜθηκαν ακßνητοι σαν αγÜλματα.

 


áñ÷éêÞ óåëßäá óåëßäá ôùí áóêÞóåùí