( )

ô

Φτιξε μου να σιδερνιο νθρωπο

1.Συμπλρωσε τα κεν με τον κατλληλο τπο του αριστου ρθρου:
α.............. γετονας βρκε.................... μπλα και μου την δωσε.
β.............. θαρραλο λαγουδκι γλτωσε απ' τα χρια κακο κυνηγο.
γ.............. μεγλη φωτι ναψε εξαιτας........................ αναμμνου σπρτου.
δ.............. ηλιλουστο πρωιν πγαμε........................ ωραα εκδρομ στη λμνη.
ε. Οι μαθητς γραψαν..................... ευχετρια κρτα για τη δασκλα τους.
στ............... μρα θα γνεις.................... σπουδαος αρχιτκτονας.


2.Συμπλρωσε τα κεν με τον κατλληλο τπο του οριστικο του αριστου ρθρου:
........ φορ κι............... καιρ.............. αλεπο εδε............... κοττσι.............. μπαρμπα-Παντελ και........... πονηρ ιδα τρπωσε στο μυαλ της. «Να ευκαιρα μου να γεμσω ......... στομχι μου!» σκφτηκε και ρπαξε........................... πρτη κοτολα που εδε μπροστ της............. μπαρμπα-Παντελς μως, που ταν τοιμος για ……ττοια πονηρι… αλεπος, φρντισε να της δσει….. καλ μθημα…….κκκινο πιπρι που εχαν πνω τους............... ποπουλα................ κοτολας, θα το θυμται για καιρ........................... πονηρ αλεπουδτσα!

 

3.Συμπλρωσε το κεμενο με τον των.
....................  καιρ που μουν νος γνρισα  ….πλεμο  …..Ευρωπαων και ……Ασιατν. μουν νο παλικρι, αλλ κανα …..πολεμιστ, κυνηγοσα ………εχθρ και μουν ο φβος........................................................................................................... αντιπλων και ο προσττης…… συμμχων. Ξρω πολ καλ τι σημανει για…….. νθρωπο ο πλεμος και πσο μεγλος εναι ο πνος….. μανδων που περιμνουν τους ντρες και τα παιδι τους να γυρσουν. Εναι στο χρι …νων παιδιν να ……. αποκλεσουν απ…. κσμο τους και να……. διαγρψουν απ τη σγχρονη ιστορα.

 

4.Στις παρακτω προτσεις πρσθεσε τα οριστικ ρθρα και τους αδνατους τπους της προσωπικς αντωνυμας και χαρακτρισ τα, πως στο παρδειγμα:
α. Του ζτησε να του πει λη την αλθεια. (προσωπικ αντωνυμα-προσωπικ αντωνυμα)
β. Μην πειρζεις τα παιχνδια........................... αδερφο μου. (……………………………………….…………)
γ. Ο κσμος....................... βιβλου κρβει πολλς εκπλξεις. (……………………………………………………..…..)

 δ. Κρτα............... το χρι σφιχτ. (…………………………….………..)

 ε. Ο μπαμπς.................. Πτρου λει τι………αρσει να διαβζει λες τις κυριακτικες  εφημερδες. (…….-………….)

 

5.Φτιξε επθετα, πως στο παρδειγμα:
α. γαλμα απ μρμαρο                                            μαρμρινο γαλμα
β. κατασκευ απ χαρτ  ...........................................................................
γ. παποτσια με βρομι.............................
δ. κουνοπι που ενοχλε  .........................................................................
ε. μπλα απ δρμα...............................
στ. ρδες για βοθεια……...............................                                             
ζ. δαχτυλδι απ ασμι  ............................................................................
η. χωρφι που καλλιεργεται  .................................................................

 


6.Να διαβσεις προσεκτικ τις παρακτω προτσεις και να ξεχωρσεις τα ρθρα απ τους αδνατους τπους της προσωπικς αντωνυμας.
α) Αυτ το βιβλο το χω διαβσει, (ρθρο -αντωνυμα)
β) Πταξε το μακρι απ το σπτι. (................................ -............... )
γ) Την απορα που εχαν την λυσε η δασκλα. (………                -……………..)
δ) 0 αστυνομικς τον ρτησε γιατ χτπησε το παιδ και γιατ το φησε αβοθη­το. (……………-……………….      )
ε) Το πουλ που πιασε θα το βαλσαμσει. (.................................... -................ )
στ) Εκενος την παρακαλοσε, αλλ εκενη δεν θελε να τον βοηθσει. (……………………………………….)


 

7.Να ξαναγρψεις τις παρακτω προτσεις με σντομο τρπο χρησιμοποιντας τους αδνατους τπους της προσωπικς αντωνυμας.
α) δειξα το σχολεο του Μιχλη.
Του δειξα, το σχολεο.
β) φερα το παιχνδι της Μαρης.
γ) δωσα της θεας την καντα.
δ) 0 οπτικς φτιαξε της μαμς τα γυαλι.
ε) Κρασα τους φλους μου για τη γιορτ μου.
στ) Συγχρεσα στους μαθητς την αταξα.