αρχική σελίδα

(εκτυπώστε τη σελίδα αυτή ή αν δεν έχετε εκτυπωτή κάντε τη αποθήκευση στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας)

ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ

Α.Γλωσσικές δραστηριότητες


1. Γράψτε τις πιο αστείες λέξεις που σας έρχονται στο νου μόλις ακούτε τις λέξεις: Δίας, Ήφαιστος, Διόνυσος, Ήρα.


2. Δημιουργήστε παράξενες σύνθετες λέξεις που έχουν σαν πρώτο συνθετικό τα ονόματα: Απόλλων, Ερμής, Δήμητρα.


3. Με ποιον θεό του Ολύμπου θα ήθελες να μιλήσεις τηλεφωνικά; Γράψε ένα φανταστικό διάλογο.


4. Τα αγάλματα του Απόλλωνα και της Αφροδίτης ζωντάνεψαν, το 'σκασαν από το Μουσείο και περιπλανήθηκαν στην πόλη. Πού πήγαν; Ποιους συνάντησαν; Τι έκαναν; Γράψτε την πιο πρωτότυπη ιστορία που μπορείτε.


5. Τι θα συνέβαινε στον κόσμο, αν ξαφνικά οι άνθρωποι μπορούσαν να κάνουν ό,τι και οι αρχαίοι θεοί;


6. Ο Αίολος, ο θεός των ανέμων, φύσηξε δυνατά και σκόρπισε τα ονόματα των θεών. Βάλτε τις συλλαβές στη σωστή σειρά.


7. Διάλεξε ένα θέμα και γράψε μια αστεία ιστορία.


α.Ο Δίας τηλεφώνησε θυμωμένος στον Υπουργό Παιδείας. Γιατί άραγε;
β.Ο Απόλλωνας επισκέφτηκε το αστυνομικό τμήμα Ολύμπου. Γιατί άραγε;
γ.Η Ήρα έχασε τον άντρα της και έβαλε μια μικρή αγγελία στις εφημερίδες. Τι έγραψε;


8. Μπαίνουμε στη μηχανή του χρόνου, γυρνάμε χιλιάδες χρόνια πίσω και επισκεπτόμαστε τις κατοικίες των θεών. Ποιος αρχαίος θεός θα ήθελες να σε φιλοξενήσει; Γράψε μια μικρή ιστορία.

9. Ποιον αρχαίο θεό θα ήθελες να φιλοξενήσεις και γιατί;


10. Αν ζούσαν σήμερα οι αρχαίοι θεοί, ποιες δουλειές θα έκαναν και γιατί;


11. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε σήμερα με την περικεφαλαία της Αθηνάς, την τρίαινα του Ποσειδώνα και το τόξο της Άρτεμης; Γράψτε όσο περισσότερες και πρωτότυπες χρήσεις μπορείτε.


12. Αν είχες μαγικές ικανότητες ποιο επεισόδιο από τη ζωή των θεών, απ' αυτά που γνωρίζεις θα άλλαζες και γιατί;


13. Οι θεοί έχουν πολλά παράπονα από τους ανθρώπους. Συναντήθηκαν και είπαντους καημούς τους. Τι είπε ο καθένας;


14. Τον τελευταίο καιρό οι δουλειές των θεών δεν πάνε και τόσο καλά. Αποφάσισαν να δημοσιεύσουν μικρές αγγελίες στις εφημερίδες και να προβάλλουν διαφημίσεις στην τηλεόραση. Τι θα έγραφε και τι θα έλεγε κάθε θεός;


15. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δυο ομάδες οι οποίες κάθονται αντικριστά. Πάνω σε μικρές καρτέλες (σαν τραπουλόχαρτα) είναι γραμμένες ερωτήσεις σχετικές με τους θεούς. Μια ομάδα τραβά την πρώτη καρτέλα, διαβάζει φωναχτά την ερώτηση και προσπαθεί ν' απαντήσει. Αν απαντήσει σωστά, παίρνει την καρτέλα και συνεχίζει. Αν δεν τα καταφέρει και η αντίπαλη ομάδα γνωρίζει την απάντηση παίρνει αυτή την καρτέλα. Το παιχνίδι τελειώνει όταν εξαντληθούν όλες οι ερωτήσεις. Οι ομάδες μετρούν τις καρτέλες τους.

Β.Εικαστικές δραστηριότητες

1. Τα αγάλματα του Διόνυσου και της Ερμή ζωντάνεψαν, το 'σκασαν από το Μουσείο και περιπλανήθηκαν στην πόλη. Μπορείς να φανταστείς και να ζωγραφίσειςτι θα συμβεί;


2. Η Αθηνά χρειάζεται μια καινούρια ασπίδα, ο Δίας ένα καινούργιο θρόνο και ο Απόλλωνας καινούρια λύρα. Όλα αυτά αποφάσισαν να τα φτιάξουν πολύχρωμα και διαφορετικά. Μπορούμε να τους βοηθήσουμε να τα κατασκευάσουν ζωγραφίζοντας τα παράξενα και με πολλά χρώματα;


3. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες κάθονται στις γωνιές τους. Τα παιδιά της πρώτης ομάδας σηκώνονται και σκιτσάρουν, με κιμωλία στον πίνακα ή με μαρκαδόρο σε χαρτί του μέτρου, γρήγορες και αυθόρμητες λεπτομέρειες από ένα θεό. Τα παιδιά των άλλων ομάδων προσπαθούν να μαντέψουν.


4. Οι θεοί ζήτησαν από εμάς να φτιάξουμε αφίσες για να διαφημιστούν. Ο Απόλλωνας οργανώνει ροκ συναυλία, η Αφροδίτη διαγωνισμό ομορφιάς, κ.ά. Διαλέξτε το θέμα της αφίσας και πιάστε χαρτιά και χρώματα.


5. Οι θεοί αποφάσισαν ν' αλλάξουν την ενδυμασία τους για να μοιάζουν περισσότερο με τους σημερινούς ανθρώπους. Μπορείτε να τους φανταστείτε και να τους ζωγραφίσετε με τα καινούρια, χρωματιστά ρούχα.


6. Μεγεθύνουμε φωτοαντιγραφικά μια εικόνα με θέμα τη ζωή των θεών, την κρεμάμε στον πίνακα και την καλύπτουμε με χαρτί του μέτρου. Πάνω στο χαρτί κόβουμε μικρά τετράγωνα, χωρίς να τα αφαιρέσουμε. Ανοιγοκλείνουν σαν παράθυρα αποκαλύπτοντας τμήματα του έργου. Είναι τυχαία ή σε επιλεγμένα σημεία της εικόνας. Λιγοστά και μικρά όταν η εικόνα έχει χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που τον κάνουν εύκολα αναγνωρίσιμη ή είναι πολύ γνωστή στα παιδιά. Οι ομάδες των παιδιών πρέπει να αναγνωρίσουν την εικόνα ανοίγοντας ένα παράθυρο της επιλογής τους. Αν δεν τα καταφέρουν, ανοίγουν και δεύτερο παράθυρο κ.ο.κ. Στο τέλος η εικόνα αποκαλύπτεται και ακολουθεί συζήτηση.

7. Παιχνίδι με τις γραμμές

Ένωσε με  τη σειρά τους αριθμούς


αρχική σελίδασελίδα των ασκήσεων