αρχική σελίδα

(εκτυπώστε τη σελίδα αυτή ή αν δεν έχετε εκτυπωτή κάντε τη αποθήκευση στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας)

 

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ 2ου ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Δ΄ΤΑΞΗΣ

 

Πριν από πολλά χρόνια η λιμνούλα τους ήταν πανέμορφη. Όταν ο ήλιος έλαμπε, η επιφάνεια της γυαλοκοπούσε, ενώ το αεράκι που φυσούσε σκορπούσε μυρωδιές από τ' αγριολούλουδα που φύτρωναν στις όχθες της.
Σήμερα η λίμνη είναι ένας σκουπιδότοπος. Στο σκούρο και θολό νερό κολυμπούν σκασμένα λάστιχα και κονσερβοκούτια, τα ψάρια ψοφούν, τα πουλιά δεν ξαναγυρνούν την άνοιξη.

 

 

1.Να ξαναγράφετε το παραπάνω κείμενο αλλάζοντας τους χρόνους των ρημάτων (τον παρατατικό σε ενεστώτα, και το αντίστροφο) αρχίζοντας ως εξής:

 

Σήμερα η λιμνούλα τους...........................................................................

 

 

 

Πριν από πολλά χρόνια η λίμνη

 

 

 

 

2.Να σημειώσετε Π στις παρενθέσεις δίπλα από τις φράσεις που έχουν παρομοίωση.

 

 

  1. Ο Νίκος έμοιαζε πολύ με τον αδερφό του (...)
  2. Οι ψηλές καμινάδες έμοιαζαν με λαιμούς φοβερών τεράτων. (...)
  3. Η θάλασσα έλαμπε γαλαζοπράσινη σαν πολύτιμο ζαφείρι. (...)
  4. Έβαλε τις φωνές σαν είδε τι έγινε. (...)
  5. Όπως ήρθες, έτσι να φύγεις. (...)
  6. Έπεσε με δύναμη στη γη όπως το δέντρο που το ξεριζώνει ο βοριάς. (...)

 

 

 

3. Να χωρίσετε τα ουσιαστικά της παρένθεσης σε ισοσύλλαβα και ανισοσύλλαβα και στη συνέχεια να τα γράφετε στην ονομαστική και τη γενική πτώση του πληθυντικού αριθμού.
(κτηματίας, καστανάς, αέρας, μήνας, ψαράς, γείτονας, καρχαρίας, παπάς)


Ισοσύλλαβα

Ανισοσύλλαβα

 

 

 

 

 

 

 

 

Ονομαστική

Γενική

οι

των

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Να γράψετε τι σημαίνουν οι συντομογραφίες και τα αρκτικόλεξα που ακο­λουθούν.


π.Χ.:

π.χ.:

π.μ.:

κ.α.:.

κ.ά.:.

ΚΔ: ....

ΟΗΕ:

ΕΜΥ:

Η/Υ:..


ΑΕΙ:...


5. Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με τις παρακάτω λέξεις.

υδρόβιος, υδραυλικός, υγραίνω, υγρασία, υδάτινος, υδατογραφία, υδρατμοί, υδρία, υδρογόνο, υδρορροή, λειψυδρία

1)  Κάλεσαν έναν........................ για να δει γιατί έβγαλε.......................
ο τοίχος και αυτός τους είπε πως έφταιγε η.................................. της
σκεπής που έσταζε.
2)  Οφείλουμε να προστατεύσουμε τους............................... πόρους τι
χώρας μας, γιατί αλλιώς κινδυνεύουν να εξαφανιστούν όλοι
........................ οργανισμοί, ζώα και φυτά, και θα έχουμε σοβαρό
πρόβλημα..........................
3) Εκείνη την εποχή μετέφεραν νερό από τα πηγάδια με πήλινες

4)Το νερό αποτελείται από οξυγόνο και..........................

5)Ο ζωγράφος αυτός ζωγραφίζει υπέροχες...........................

6)Ρίχνοντας νερό σε καυτή επιφάνεια παράγονται.......................... , οι οποίοι........................ το χώρο.

6. Έχετε δει ποτέ κάποιο μέρος στο οποίο δεν υπάρχει νερό, μια έρημο για παράδειγμα; Να περιγράφετε ένα τέτοιο μέρος, που βρίσκεται είτε στη χώρα μας είτε σε οποιοδήποτε μέρος τον κόσμου και το οποίο έχετε επισκεφτεί ή δει σε εικόνες βιβλίων, στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο κλπ. Μην ξεχάσετε να γράψετε:
Ποιο είναι το όνομα τον και πού βρίσκεται αυτό το μέρος.
Πότε και πώς το γνωρίσατε.
Πώς είναι - να περιγράψετε το τοπίο με λεπτομέρειες και να μιλήσετε για τη ζωή που υπάρχει εκεί (ζώα, φυτά).
Πως νιώθετε και τι σκέπτεστε αντικρίζοντας ένα τέτοιο μέρος.

 


αρχική σελίδασελίδα των ασκήσεων