( )

 

Ασκσεις- Στο δρμο με το Σωτρη

1. Να αναγνωρσεις την γκλιση  των παρακτω ρημτων.
α) ψχνει                             οριστικ
β) να βγανετε ........................................................................................
γ) μην αφνετε ................................................................................ ..
δ) μζευε            .....................................................................................
ε) καλπτουμε  ......................................................................................
στ) να πιστεεις  ....................................................................................

 

2. No υπογραμμσεις τα ρματα που εναι σε υποτακτικ γκλιση στις παρακτω προτσεις.
α) Του αρσει να ταξιδεει στα νησι της Ελλδας.
 β) ρχισε να βρχει και να κνει κρο.
γ) Ο οδηγς της νταλκας θμωσε τσο πολ, που ρχισε να βρζει.
δ) Η Κικ χει την κακι συνθεια να τρει τα νχια τns.
ε) Δεν μπορ να βρσκω εγ τη λση στα προβλματα σου.
Στ) Ο  υπουργς δε συνηθζει ν' απαντ στις ερωτσεις των δημοσιογρφων.
 ζ) Απορ πς τολμτε να λτε ττοια πργματα.


3. Να γρψεις τις παρακτω προτσεις στον λλο αριθμ.
α) Να οδηγες προσεχτικ. Να οδηγετε προσεχτικ.
β) ρχισε να βαδζει με πιο γοργ ρυθμ.
γ) Πρπει να προσχουμε τα μικρ παιδι στους δρμους.
δ) Πηγανετε αμσως στο δωμτιο σας.
ε) κου αυτ που σου λω.


4. Η μητρα του Θνου θα λεψει για μερικς μρες. Γι αυτν το λγο γραψε ο' να χαρτ τι πρπει να κνει ο Θνος σο αυτ θα λεπει.Για να το μθεις , συμπλρωσε τα παρακτω κεν βζοντας τα ρματα στο σωστ τπο.
« Να  ξυπνς........ (ξυπν) κθε μρα στις 7:30 π.μ......................................
(πνω) το γλα σου και.................................. (τρω] καλ.......................................... (φορ) χοντρ ροχα, αν κνει κρο............................... (σβνω] τα φτα και
.......................................... (κλειδνω] την πρτα, ταν φεγεις απ' το σπτι... ......... (διασχζω] το δρμο προσεκτικ .ταν πηγανεις στο σχολεο μην............................ (ξεχν)........................................... (ποτζω) τα λουλοδια.
ταν..................................... (γυρζω) απ το σχολεο,............................... (διαβζω)   μη................................................................................... (βλπω) πολλς ρες τηλεραση………………………..(βουρτσζω) πντα τα δντια σου πριν κοιμηθες.

 

5.Τις διες οδηγες  με τη μητρα του Θνου θλει να αφσει και η κυρα Ζω στις κρες της, την Ιωννα και τη Μαρη. Βοθησ την αλλζοντας το παραπνω κεμενο και γρφοντας τα ρματα στο δετερο πρσωπο του πληθυ­ντικο αριθμο.

 

 

«.............................................. κθε μρα στις 7:30 π.μ.......................................... το γλα σας και......................................... καλ.............................................. χοντρ ροχα, αν κνει κρο............................................... τα φτα και.......................................... την πρτα, ταν φεγετε απ'το σπτι..................................... το δρμο προσεκτικ .ταν.............. .................. στο σχολεο............................................ μην............................................... τα λουλοδια.ταν      ....................................απ το σχολεο,.................. τα μαθματ σαs και ..................... μη.................................................. πολλς ρες τηλεραση.................................  πντα τα δντια σαs πριν....................................................... ».


6.Να βρετε σε ποια γκλιση βρσκονται λα τα ρματα τον παρακτω κειμνου και να τα γρψετε στον παρακτω πνακα, στη σωστ θση.
Τα μικρ παιδι εναι απ τη φση τους γεμτα περιργεια και δεν καταλαβανουν τον κνδυνο, γι' αυτ και παθανουν διφορα ατυχματα. τσι, απ πολ νωρς, οφελετε να μαθανετε στα παιδι σας τη σωστ οδικ συμπεριφορ. Να ξρετε, μως, τι τα μικρ παιδι δε χρησιμοποιον πντα αυτ που τους λτε. Για το λγο αυτ να τα συνοδεετε απ και προς το σχολεο τη στση του σχολικο λεωφορεου. Κραττε πντα τα μικρ παιδι απ το χρι και βζετ τα απ τη μσα πλευρ του πεζοδρομου. Και να χετε στο νου σας τι τα παιδι μαθανουν παρατηρντας, γι' αυτ δεχνετ τους το καλ παρδειγμα: ακολουθετε πντα κι οι διοι τους καννες της σωστς οδικς συμπεριφορς.

 

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ                            ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ                 ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ






 

 

 


7.Να ξαναγρψετε τις παρακτω προτσεις χρησιμοποιντας την υποτακτικ και την προστακτικ γκλιση, πως στο παρδειγμα.
• Οδηγομε προσεκτικ.
Να οδηγετε προσεκτικ. Οδηγετε προσεκτικ.
1) Δνουμε στους πεζος προτεραιτητα.


2) Προσχουμε στις διασταυρσεις.


3) Κρατμε τις αποστσεις.


4) Φροντζουμε πντα για την ασφλεια λων.


5) Σταματμε στο κκκινο και περνμε στο πρσινο.

 

 


8.Να συμπληρσετε τα κεν των παρακτω προτσεων βζοντας τα ρματα που βρσκονται στις παρενθσεις στη σωστ γκλιση και στο σωστ πρσωπο.

1)Θα θελα απ σνα............................ {εμαι) πιο προσεκτικς στο δρμο,............................. (περπατ) στο πεζοδρμιο και...................... (περν) πντα απ τις διαβσεις των πεζν.

2)Εσες............................... (ξρω) τι πρπει.............................. (κνω) σε ττοιες περιπτσεις; Πρπει......................... (σταματ) στο δεξι μρος του δρμου και   (περιμνω) το σμα του τροχονμου.

3) Γιννη,............................. (προσχω) λγο και............................ (πηγανω)πιο σιγ.

4) λοι εμες................................ (μπορ)................................. (γρφω) καλτερα γρμματα.

5 )............................ (απαντ) αμσως σ' αυτ που σας.................... (ρωτ)ο πατρας σας!

 

 

 

αρχ της σελδας