(åêôõðþóôå ôç óåëßäá áõôÞ Þ áí äåí Ý÷åôå åêôõðùôÞ êÜíôå ôç áðïèÞêåõóç óôï óêëçñü äßóêï ôïõ õðïëïãéóôÞ óáò)
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
1. ΓρÜφω τις μετοχÝς των ρημÜτων που εßναι σε παρÝνθεση:
¸μαθα πολλÜ (τηλεφωνþ) _________ στο φßλο μου το ΓιÜννη.
ΚουρÜστηκα πολý (προσπαθþ) _________ να του αλλÜξω γνþμη.
Δεν Þξερε ποý ακριβþς Ýμενε ο φßλος του, αλλÜ (ρωτÜω (Þ ρωτþ)) ___
__ τον βρÞκε.
Τον ειδοποßησε (χτυπÜω (Þ χτυπþ)) _____ τον στην πλÜτη.
¸φυγε στα κρυφÜ (πατÜω (Þ πατþ)) _____ στα δÜχτυλα των ποδιþν της.
2. ΒÜζω Ýνα Κ μπροστÜ απü κÜθε κυριολεξßα και Ýνα Μ μπροστÜ απü κÜθε μεταφορÜ:
(Μ) üνειρα γλυκÜ
(__)κοφτερü μαχαßρι
(____) Üδειο κεφÜλι
( _ ) χρυσÞ λßρα
( _ ) λεπτüς τρüπος
( _ ) μαýρη ψυχÞ
( _ ) Üναψε η φωτιÜ
( _ ) Ýσφιξε τη ζþνη
( _ ) πικρüς χωρισμüς
( _ ) σηκþνω βÜρος
( _ ) κλεßνω την πüρτα
(Κ) βαθιÜ θÜλασσα
( _ ) πÜγωσε η λßμνη
( _ ) συννεφιασμÝνο πρüσωπο
( _ ) Ýπεσε απü τη σκÜλα
( _ ) þριμη ηλικßα
( _ ) κüβει το μυαλü του
( _ ) ο Þλιος φωτßζει τη γη
( _ ) ψυχρÞ υποδοχÞ
( _ ) Üναψε το γλÝντι
( _ ) Ýσπασε το βÜζο
( _ ) μου Üνοιξε την καρδιÜ του
3.Να ξαναγρÜψεις τις παρακÜτω προτÜσεις με τα αντßθετα τροπικÜ επιρρÞματα.
α) Η γιαγιÜ βαδßζει αργÜ. Η γιαγιÜ βαδßζει γρÞγορα.
β) Μας κοßταζε χαροýμενα.
γ) ¸τσι δε θα πετýχεις τßποτα.
δ) 0 πατÝρας οδηγεß πολý προσεκτικÜ.
ε) Ο ΓιÜννης και η ΒαρβÜρα Þρθαν μαζß.
4.Υπογραμμßζω στις παρακÜτω προτÜσεις τις λÝξεις Þ τις φρÜσεις που φανερþνουν τρüπο:
ΠερπÜτησε σιγÜ σιγÜ και μπÞκε στα κρυφÜ στο δωμÜτιο της.
¸πεσε κατÜ λÜθος πÜνω μου.
Ο αδερφüς της κοιμüταν(ε) του καλοý καιροý.
¼πως στρþσεις, θα πλαγιÜσεις.
¢κουγε το παραμýθι της γιαγιÜς με ενδιαφÝρον.
Μας κοßταξε μ' Ýνα Üγριο βλÝμμα.
Η Μαßρη φÝρθηκε Üσχημα στον αδερφü της.
Ο ΠÝτρος μιλÜει (Þ μιλÜ) καλÜ αγγλικÜ.
5.Κλßνω τα ουσιαστικÜ:Η μπογιÜ,Ο τενεκÝς,Η πüλη