Αρχική σελίδα

(εκτυπώστε τη σελίδα αυτή ή αν δεν έχετε εκτυπωτή κάντε τη αποθήκευση στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας)

 

 

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ 8/Β                      Όνομα και επώνυμο .......................................


Η ΚΑΡΔΟΥΛΑ (Ε5) από το ανθολόγιο


Διαβάζω προσεχτικά κάθε ερώτηση και υπογραμμίζω τη σωστή απάντηση (που είναι μία κάθε φορά):

1.Γιατί στο τέλος κανείς δε ντύθηκε γύφτος;


 Ι.        Γιατί ντύθηκαν όλοι στρατηγοί.
ΙΙ.       Γιατί τους έπεισε η μητέρα τους ότι δεν πρέπει να τους κοροϊδεύουν.
III.      Γιατί οι γύφτοι ντύθηκαν μασκαράδες.
IV.      Γιατί δεν ήταν φίλοι τους.


2.  Τι χρειαζόταν για το ψήλωμα του αϊτού;


Ι.        Πολύ μεγάλη τέχνη.
Π.       Πολλά λεφτά.
III.      Πολλά μέτρα σπάγκος.
IV.      Ωραίο σχήμα.


3.   Τι σχήμα είχε πέρσι ο αϊτός των παιδιών;


Ι.        Καρδούλα.
II.       Πουλί.
III.     Τετράγωνο.
IV.      Αστέρι.


4.  Τι ήταν οι βουίχτρες;


 Ι.        Φουντίτσες.
II.       Ψαλιδισμένα χαρτάκια.
III.      Βουτήχτρες.
IV.      Πολύχρωμοι σπάγκοι.


5.  Ποιοι αμόλησαν αϊτούς την Καθαρή Δευτέρα;


Ι.        Όλος ο κόσμος.
Π.       Τα παιδιά των γύφτων.
III.      Κανένας.
IV.      Η συγγραφέας και τα αδέλφια της.


Διαβάζω προσεχτικά κάθε ερώτηση και απαντώ με δικά μου λόγια:
6.  Πού γίνονται όλα αυτά και πότε;

 

 

 


7.  Περίγραψε με λίγα λόγια τον αϊτό των παιδιών.

 

 


8.  Τι είναι τα «γράμματα» που λέει μέσα το κείμενο και τι κάνανε με αυτά τα παιδιά;

 

 


9.  Συμφωνείς με τη φράση «γύφτος δε σημαίνει και μασκαράς»; Γιατί;

 

 

 


10. Γράψε για το πέταγμα του δικού σου αϊτού.

 

 

αρχική σελίδασελίδα των ασκήσεων