áñ÷éêÞ óåëßäá(åêôõðþóôå ôç óåëßäá áõôÞ Þ áí äåí Ý÷åôå åêôõðùôÞ êÜíôå ôç áðïèÞêåõóç óôï óêëçñü äßóêï ôïõ õðïëïãéóôÞ óáò)

 

    

Δεν εßναι τρελοß οι δßδυμοι

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1.¢σκηση ορθογραφßας

Ο Μπε και ο Ντε, τα δ....δ....μα αδÝρφια που μ....Üζουν σαν δ....ο σταγ....νες νερü, ....χουν βÜλ.... σκοπ.... να τρ....λÜνουν τους μεγÜλους! Το πρ....τüτυπο σχÝδιο τους κÜν.... και τους δ....ο  να  φαßν....νται πανÝξ....πνοι στην τÜξ.... και ικανüτατ.... Ýξ.... απ' αυτÞν. Αντικαθ....στοýν ο ....νας το Üλλον, αφοý πρ...τα ανταλλÜξουν ροýχα στο διÜλ..μμα, ανÜλογα με το τι εßν.... ο καθ....νας  πιο  καλ....ς. ¸τσι, αυτüς που βαριÝται τα μαθ....ματικÜ δεν Ýχ.... λüγο ν' ανησυχ...., γιατß θα στεßλ.... τον αδ....ρφü του στη θ....ση του! Αυτü β....βαια πρ..πει να μεßν.... μ...στικü. Θα Þταν τρελ.... αν το αποκÜλ....πταν.


 

 

2.ΣυμπλÞρωσε τα κενÜ με τον κατÜλληλο τýπο του οριστικοý Üρθρου( Οριστικü Üρθρο: ο, η, το)

 

α. Φüρεσα ....κüκκινα παποýτσια μου και ......... Üσπρες κÜλτσες μου.
β.... στολÝς... ναυτικþν εßναι λευκÝς.
γ.... ιππ.üκαμποι,...... αστερßες και........ χταπüδια εßναι πλÜσματα .......  βυθοý.
δ. ¼λα.. μπαλκüνια εßναι στολισμÝνα με ...........  ελληνικÞ σημαßα.
ε. Ο ΜηνÜς πÞγε να δει............... ποδοσφαιρικü αγþνα με..........   παρÝα του.
στ. Αγüρασα............... δþρο για .............    γÜμο του Κþστα.
ζ.... χρþματα........ ßριδας εßναι εφτÜ.

 

3.ΣυμπλÞρωσε τα κενÜ με τις λÝξεις της παρÝνθεσης στον σωστü τýπο:

α. Ο κυρ Βασßλης εßναι Ýνας απü τους καλýτερους................................. (ο επιστÜτης)

β. ΣÞμερα θα παραμεßνουν κλειστÜ........................................... της περιοχÞς μας. (το σχολεßο)

γ. ΕιδοποιÞθηκαν üλοι οι οδηγοß........ ..................................................., πως οι δρüμοι εßναι κλειστοß λüγω της χιονοθýελλας, (το λεωφορεßο)

δ. Η ομορφιÜ.............................................................. μαγεýει τους επισκÝπτες, (η λßμνη)

ε. ΚÜλεσα στο πÜρτι üλους.......................................................... μου. (ο συμμαθητÞς)

στ. Ρþτησα......................................................... : «Μπορþ να παßξω με τους φßλους μου;», (ο μπαμπÜς)

 

 

 

4.ΔιÜλεξε τη σωστÞ σημασßα των μεταφορικþν εκφρÜσεων:
α. ΚÜνω τα στραβÜ μÜτια.
 ι. Εßμαι Üρρωστος και δε βλÝπω καλÜ.
 ιι. ΚÜνω πως δε βλÝπω üσα συμβαßνουν,
iii. ΚοιτÜζω λοξÜ.

β. Ρßχνει καρεκλοπüδαρα.
i ¸σπασαν τα πüδια απü τις καρÝκλες.
ιι. ¸πεσαν κÜτω αυτοß που κÜθονταν στις καρÝκλες
 iii. ΒρÝχει πολý δυνατÜ.

γ. Εßσαι αλεποý”.
 i. Εßσαι πολý πονηρüς
, ιι. Ζεις στο δÜσος,
 iii. Τρως κüτες.

  δ. ¸γινε σαν το πανß.
 i. ¢σπρισε το πρüσωπü του.
 ιι. Τσαλακþθηκαν τα ροýχα του.
 iii. Φüρεσε πÜνινα ροýχα.

ε. «Μαýρα μÜτια κÜναμε να σε δοýμε».
 i. ΠÝρασε καιρüς απü τüτε που σε εßδαμε τελευταßα φορÜ.
 ιι. Τα μÜτια μας Ýγιναν μαýρα απü την κοýραση,
 iii. Εßμαστε μαυρομÜτηδες.



4.Να σχηματßσεις οικογÝνειες λÝξεων για καθεμιÜ απü τις παρακÜτω λÝξεις

κÞπος:   κηπουρüς,......................................................

 

στρþνω: στρþμα,…………………………………………………………….

5.Αντιστοßχισε τις λÝξεις με τους ορισμοýς τους:

διατυμπανßζω
αναχþρηση
πρüσφυγας
φιλÜργυρος
παραθερßζω
ασκüς

κÜνω διακοπÝς
αυτüς που αγαπÜ πολý τα χρÞματα
διαλαλþ, ανακοινþνω, λÝω κÜτι σε üλους
 ξεκßνημα, αρχÞ ταξιδιοý
αυτüς που ζει μακριÜ απü την πατρßδα του
το σακß, το δερμÜτινο τσουβÜλι




 

áñ÷éêÞ óåëßäá óåëßäá ôùí áóêÞóåùí