áñ÷éêÞ óåëßäá(åêôõðþóôå ôç óåëßäá áõôÞ Þ áí äåí Ý÷åôå åêôõðùôÞ êÜíôå ôç áðïèÞêåõóç óôï óêëçñü äßóêï ôïõ õðïëïãéóôÞ óáò)

    

 

 

Οι ακροβÜτες της θÜλασσας


1.Να συμπληρþσεις τα κενÜ με το της Þ τις:

2.ΓρÜψε δßπλα σε κÜθε φρÜση (Κ) για την κυριολεξßα και (Μ) για την μεταφορÜ:


ΠικρÜ λüγια

Λερþθηκα με το λÜδι

ΠικρÞ ζωÞ

Η θÜλασσα εßναι λÜδι

Μαýρο χρþμα

Το χιüνι εßναι παγωμÝνο

Μαýρη ζωÞ

ΠÜγωσα απü τον φüβο μου

Φωτεινü σπßτι

Μοý Ýκανες την καρδιÜ περιβüλι

Φωτεινü πρüσωπο

Κüψε πορτοκÜλια απü το περιβüλι

Ζεστü τσÜι

Με ζÝσταναν τα λüγια του

ΖεστÞ συμπεριφορÜ

¹πια Ýνα ζεστü γÜλα

3.¢σκηση ορθογραφßας
Σßγουρα σου Ýχει τ..χει να αγναντεýεις στ…ν πλþρη του καραβιοý κ… ξαφνικÜ üλ… να φωνÜζουν με Ýκπληξ… «Δελφßν..! Δελφßν…!» και να προσπαθοýν να βγÜλουν φ…τογραφßες τα απßστευτα ÜλματÜ του.
ΑναρωτÞθ…κες üμως ποτÝ για τ…ν προÝλευση αυτþν τ…ν θηλαστικ…ν που μας συναρπÜζουν; Δεν Ýρχονται απ… κανÝνα μακρινü ωκεαν… για να μας επισκεφτοýν, αλλÜ στην πραγματικüτητα εμεßς τα επισκεπτüμαστ… αφοý τα δελφ…νια ζουν μüνιμα üχι μüνο στη Μεσüγειο, αλλÜ συγκεκριμÝνα και στ…ς ελληνικÝς θÜλα….ες. ¼ταν σε …να πλοßο για ΚεφαλλονιÜ Ýνα 5χρονο κοριτσÜκ… με ρþτησε «Πþς το λÝνε το δελφ…νι;» τ…ς απÜντησα δελφßν…! ΑμÝσ…ς üμως σκÝφτ…κα πως σßγουρα υπÜρχουν πολλÜ εßδ…, διαφορετικÜ και ξεχωριστÜ.


 

4.ΓρÜψε την κυριολεκτικÞ σημασßα των προτÜσεων, üπως στο παρÜδειγμα:
Αυτüς εßναι στενüμυαλος.
ΠÝρασε μαýρα χρüνια.
Αυτüς κοιμÜται με τις κüτες.
Μη μασÜς τα λüγια σου.
Μου εßπε πικρÜ λüγια.
Μου φαßνεται üτι σου αρÝσουν τα παχιÜ λüγια.
Μου Ýκανες μαýρη τη ζωÞ.
ΠÜγωσε η καρδιÜ μου με τη φßλη μου.
Αυτüς διψÜει για τα γρÜμματα.

 


áñ÷éêÞ óåëßäá óåëßäá ôùí áóêÞóåùí