(εκτυπώστε τη σελίδα αυτή ή αν δεν έχετε εκτυπωτή κάντε τη αποθήκευση στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας)
1. Συμπληρώνω στις παρακάτω λέξεις τα άρθρα της, τις, το(ν), των:
άνθρωπο
|
ανθρώπων
|
αγώνα
|
γερόντων
|
αθλητών
|
δασκάλων
|
δρόμο
|
σκύλο
|
ουρανό
|
καρέκλες
|
δρόμων
|
μητέρας
|
φύσης
|
φωνές
|
αίθουσας
|
καλύβες
|
τέχνες
|
πατρίδας
|
κυρίες
|
χώρες
|
νίκες
|
διακοπής
|
προέδρων
|
φώκιας
|
έμπορο
|
πρόεδρο
|
κανόνων
|
βουνών
|
2. Βάζω στις προτάσεις τις λέξεις των παρενθέσεων στη σωστή πτώση:
(πλατεία):
(δρόμος)(θείος)(διακοπή)(φωνή)(Ελλάδα)(ρίζα)(άνεμος)(μαθήτρια)
Ο δήμαρχος άλλαξε τα παγκάκια ________ .
Οι λακκούβες ________ προκαλούν(ε) ατυχήματα.
Συνάντησα ________ του Νίκου στην πλατεία.
Η εποχή __________ είναι το καλοκαίρι.
Με____________ τα φυτά παίρνουν(ε) τροφή από το χώμα.
Ανησυχώ με ___________ που φυσάει (ή φυσά).
Τα έργα χειροτεχνίας ________ είναι όμορφα.
Βαρέθηκα ν' ακούω _________
Πρωτεύουσα _____είναι η Αθήνα.
3. Γράφω τη γενική και αιτιατική του ενικού και του πληθυντικού των παρακάτω
ουσιαστικών:
Ονομ. ενικού | Γεν. ενικού(της) | Αιτ. ενικού-τη(ν) | Γεν. πληθυντ(των ) | Αιτ. πληθυντ.(τις) |
η φωλιά η πηγή η ώρα η μέλισσα η μαθήτρια η νίκη η χώρα οι βάρκες οι βαρκάρηδες το μαγαζί ο μπακάλης |
4. Βάζω τις λέξεις των παρενθέσεων μέσα στις προτάσεις στη σωστή πτώση
στον πληθυντικό αριθμό: ·
-(γιαγιά): Τα παραμύθια ______ γεμίζουν(ε) χαρά τα εγγονάκια.
-(μαμά): Οι ________ κάνουν(ε) πολλές δουλειές στο σπίτι,
-(καφετζής): Η εργασία ________ είναι κουραστική.
-(παππούς): ________ αγαπούν(ε) (ή αγαπάνε ή αγαπάν) τα εγγόνια τους.
-(μανάβης): Στη λαϊκή αγορά ________ διαλαλούν(ε) τα φρούτα και τα λαχανικά
τους.
-(χιμπατζής): Στους ζωολογικούς κήπους βλέπουμε συμπαθητικούς ________
5.Γράφω τη γενική ενικού και την ονομαστική και γενική πληθυντικού των
παρακάτω ουσιαστικών:
Ονομ. ενικού | Γεν Ενικού | Ονομ. πληθυντικού | Γεν. πληθυντικού |
ο παπουτσής | του | οι | των |
ο φούρναρης | |||
ο αράπης | |||
οβαρκάρης | |||
η κυρά | |||
ο λυράρης |
6. Μαθαίνω να κλίνω ρήματα:
Ενεστώτας | Στιγμιαίος μέλλοντας | Αόριστος |
εγώ ακουμπάω (ή ακουμπώ) |
θα ακουμπήσω | ακούμπησα |
εσύ | ||
αυτός, -ή, -ό | ||
εμείς ακουμπάμε (ή ακουμπούμε) |
θα ακουμπήσουμε | ακουμπήσαμε |
εσείς | ||
αυτοί, -ες, -ά |
7. Μαθαίνω να κλίνω ρήματα παθητικής φωνής στον ενεστώτα και στον αόριστο:
Ενεστώτας
|
Αόριστος | ||
εγώ ονειρεύομαι εσύ ονειρεύεσαι αυτός, -ή, -ό ονειρεύεται εμείς ονειρευόμαστε εσείς ονειρεύεστε αυτοί, -ες, -ά ονειρεύονται |
εγώ αγωνίζομαι
|
ονειρεύτηκα |
αγωνίστηκα
|
8. Γράφω τις φράσεις στον πληθυντικό αριθμό:
εγώ λούστηκα εμείς
εσύ χτενίστηκες
αυτός φοβήθηκε
εγώ χάθηκα
εσύ σκέφτηκες
αυτή ετοιμάστηκε
9. Γράφω τις φράσεις στον ενικό αριθμό:
εμείς αγωνιστήκαμε εγώ
εσείς πλυθήκατε -_____
αυτοί αναγκάστηκαν (ή αναγκαστήκαν(ε)) ·
10. Μετατρέπω τη σύνταξη των προτάσεων από ενεργητική σε παθητική:
Η μητέρα χτένισε την Αννούλα.
Ο Πέτρος νίκησε το Γιώργο.
Ο άνεμος ξερίζωσε το δέντρο.
Ο μηχανικός έφτιαξε το αυτοκίνητο.
11. Μετατρέπω τη σύνταξη των προτάσεων από ενεργητική σε παθητική:
Ο κηπουρός κλάδεψε τα δέντρα. - Τα δέντρα κλαδεύτηκαν
(ή κλαδευτήκαν(ε) από τον κηπουρό.
Ο παππούς έβαψε την πόρτα.
Ο μηχανικός διόρθωσε το μηχάνημα.
Ο σεισμός γκρέμισε τα σπίτια.
12. Μετατρέπω τη σύνταξη των προτάσεων από παθητική σε ενεργητική:
Το αμπέλι κλαδεύτηκε από το γεωργό.
Τα δέντρα ποτίστηκαν (ή ποτιστήκαν(ε)) από τον κηπουρό.