Αρχική σελίδα

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ 2004

ΜΑΘΗΜΑ : διδακτική μεθοδολογία 2004

Υποστηρίζεται ότι η αξιολόγηση του μαθητή δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σ' ένα βαθμό ή σ' ένα απλό λεκτικό χαρακτηρισμό.

Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, αναφέρετε εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης του μαθητή οι οποίοι μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή πορεία του

Νεοελληνική γραμματεία 2004

Δ. Σολωμός, Πειρασμός από τους ελεύθερους Πολιορκημένους

Γ Σχεδίασμα {Αποσπάσματα 6 και. 7)
6

Έστησε ο έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη,
Κι η φύσις ηύρε την καλή και τη γλυκιά της ώρα,
Και μες στη σκιά που φούντωσε και κλει δροσιές και μόσχους
Ανάκουστος κιλαϊδιμός και λιποθυμισμένος
Νερά καθάρια και γλυκά, νερά χαριτωμένα,
Χύνονται μες στην άβυσσο τη μοσχοβολισμένη,
Και παίρνουνε το μόσχο της , κι αφήνουν τη δροσιά τους,
Κι ούλα στον ήλιο δείχνοντας τα πλούτια της πηγής τους,
Τρέχουν εδώ, τρέχουν εκεί, και κάνουν σαν αηδόνια.
Έξ' αναβρύζει κι η ζωή σ' γη , σ' ουρανό , σε κύμα.
Αλλά στης λίμνης το νερό , π' ακίνητο ‘ναι κ ιάσπρο,
Ακίνητ' όπου κι' αν ιδής, και κάτασπρ' ως τον πάτο,
Με μικρόν ίσκιον άγνωρον έπαιξ' η πεταλούδα.
Πού ‘χ' ευωδίσει τα ύπνους της μέσα στον άγριο κρίνο.
Αλαφροίσκιωτε καλέ, για πες απόψε τι' δες.
Νύχτα γιομάτη θαύματα, νύχτα σπαρμένη μάγια!
Χωρίς ποσώς γης , ουρανός και θάλασσα να πνένε
Ούδ' όσο κάν' η μέλισσα κοντά στο λουλουδάκι,
Γύρου σε κάτι ατάραχο π' ασπρίζει μες στη λίμνη,
Μονάχο ανακατώθηκε το στρογγυλό φεγγάρι, ,
Κι' όμορφη βγαίνει κορασιά ντυμένη με το φως του.

7

Έρμα ‘ν' τα μάτια , που καλείς , χρυσέ ζωής αέρα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

•  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της επτανησιακής σχολής;

•  Σε ποιους λόγους οφείλεται η αποσπασματικότητα των έργων του Σολωμού; Να αναφέρετε και να αξιολογήσετε τις σχετικές απόψεις.

•  Ποια αισθητικά ρεύματα της εποχής διακρίνετε στο απόσπασμα (6)

•  Ποιος είναι ο ρόλος της φύσης στο παραπάνω απόσπασμα; Να απαντήςετε στηριζόμενοι σε σχετικά στοιχεία του ποιήματος.

•  Να σχολιάσετε τον τελευταίο στίχο (απόσπασμα 7) συσχετίζοντάς τον με το απόσπασμα 6.

Παιδαγωγική ψυχολογία 2004

Ψυχοπαιδαγωγικές έρευνες και διαπιστώσεις εκπαιδευτικών επισημαίνουν ότι αρκετοί μαθητές στο σημερινό σχολείο παρουσιάζουν αυξημένα προβλήματα μάθησης τα οποία στη συνέχεια δημιουργούν προβλήματα συμπεριφοράς και αντίστροφα.
Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις Εμπειρίες σας, να τεκμηριώσετε πώς δημιουργείται αυτή η αμφίδρομη σχέση και να προτείνετε σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς .

αρχική σελίδασελίδα  με τις ασκήσεις